fbpx

Uudised

TIFFANY J. NG: TOIT ON VAHEND, ET LUUA SOTSIAALSEID SIDEMEID JA MÕISTA ERINEVAID KULTUURE

Põhjamaade Ministrite Nõukogu esindus Eestis ja Tallinna Kultuurikatel esitlevad:  Intervjuu 7. juunil Kultuurikatlas toimuva MELT Foorumi esineja, Silver.Spoon tegevjuhi ja asutaja Tiffany J. Ng Taanist. 

TJN_attnfilm_portrait

Kas Põhjala Toidu liikumine ja Põhjamaade valitsuste toetus on mõjutanud Põhjamaade toidusektori tõusu ja edu?
Jah, ma usun, et see oli ühine pingutus. Erasektori tegevused ja Põhjala Toidu liikumine aitasid kaasa sellele, et ka valitsused asusid toidusektorit toetama.

Kuidas saaks toidusektor kasu loovinimestega koostööst?
Me elame elamusmajanduse ajastul ning ka toidusektor ei jää mõjutamata meie ühiskonna arengust ning muutuvatest harjumustest. Muutunud on näiteks see, kuidas informatsiooni tarbitakse ning milliseid suhteid brändidega luuakse. Me eeldame rohkemat, kui ‘’lihtsalt’’ toodet.
Loovinimesed toovad vanadesse praktikatesse uut lähenemist ja tähendust, aidates nii arendada tuleviku lahendusi. Laialt levinud näide, kuigi palju suuremal skaalal, on IDEO disaini- ja innovatsioonistuudio ning see, mida nad suudavad oma klientidele pakkuda.

Kas sa saaksid tuua näite, kuidas ootamatu loovlahendus on aidanud restoranil uuele tasemele tõusta?
Üks restoranipidaja Chicagos lõi terve aasta kestnud pop-up restorani, kus kogu interjöör – mööbel, kunst, muusika, menüü, joogid kui ka üldine välimus ja feeling – muutus iga kuu.
See oli ambitsioonikas projekt, mis vajas palju rohkem tööd ja planeerimist kui ‘’tavaline’’ restoran, kuid tulemuseks oli miski, mis inspireeris nii oma meeskonda kui ka paljusid teisi toidusektoris. Ainult ühe konkreetse revolutsioonilise loovlahenduse väljatoomine oleks ebaaus, sest harva mängib rolli üks konkreetne asi, pigem toob edu erinevate detailide kombineerimine.

Mis tuleb enne: toit või elamus selle ümber?
Sõltub, kellelt küsida, ja üsna tõenäoliselt ka sellest, millist rolli nad ettevõttes mängivad. Isiklikult arvan, et toit on ainult üks pusle tükk, mis aitab luua mitmekülgse elamuse. Samuti on toit see “liim”, mis toob kõik teised elemendid kenasti sidusalt kokku.

Milline on brändi elutsükkel kiirelt muutuvas maailmas ja tihedas konkurentsis?
See on pigem korduv kui sirgjooneline. Tänased õppetunnid ja tagasiside kujundavad homse arengu. Muidugi on olemas ka ütlus ‘’kohane või sure’’, kuigi paljud ettevõtted kaotavad silmist oma visiooni ja strateegia lihtsalt sellepärast, et jälgivad liiga palju mingeid trende. On kasulik olla paindlik ja väle, kuid samas ei tohi kaotada oma fookust.

Kuidas sa defineeriksid toidudisaini, elamusdisaini ja toidu innovatsiooni?
Need on kõik suhteliselt uued terminid ning võivad omada küllaltki erinevaid tähendusi. Paljudel juhtudel nad kattuvad.

Mis tähendus on toidul ja söömisel sinu jaoks?
Toit on vahend, et luua sotsiaalseid sidemeid ning et mõista erinevaid kultuure. Söömine on sensoorne elamus, mis võib pakkuda nii naudingut kui ka pettumust.

MELT Foorumi korraldab Tallinna Ettevõtlusinkubaatorid, koostöös Tallinna Ettevõtlusameti, Tallinna Kultuurikatla, Eesti Disainikeskuse, Loov Eesti, Põhjamaade Ministrite Nõukogu esindusega Eestis ja EAS-iga.

www.melt.ee